Fråga 29-5-12

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent nästa år och har en liten fråga. :) Du var ju med i cheerleading teamet, var du helt nybörjare och hur fungerade det egentligen? Fick du gå på "try outs" osv? Vill så gärna prova när det är min tur att åka!
:)
/Isabelle

Hej! Jag har aldrig testat cheerleading förut så det var helt nytt för mig. Teamet var väldigt nytt också så att jag inte viste någonting gjorde inte alls för mycket. De tog tid att lära mig alla ramsor, var säkert 40-50 st med text och rörelser till. De lärde mig även sparkar och att bygga olika pyramider/stunts. Try outs på min skola får inte sparka ut någon från sporten utan alla som vill vara med kommer att hamna på något lag. Sen vet jag inte hur mycket det handlade om talang och hur mycket det handlade om vem kaptenen gillade men man fick i alla fall lära sig en ramsa, en dans och skolsången som man efter 2 dagar fick framträda. Väldigt nervöst och det gick inte alls bra, men kom med i bästa laget i alla fall. Älskade cheerleading och alla som får chansen rekomenderar jag att testa det! Var riktigt roligt varje dag på träningarna på matcherna och jag fick en massa nya kompisar. Folk känner också igen dig och vill lära känna dig när du är en cheerleader, lite ytligt kanske men riktigt kul.
Länk till inlägg dagen då jag gjorde try outs
//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0