Memorial Weekend

Har haft en riktigt bra och rolig långhelg. I fredags så gick jag tidigt från skolan med en massa kompisar för att vi skulle åka och titta på tennis i St Peter ca 1 h härifrån. Det var en från tennisteamet som gick vidare till en semifinal för att spela i state. Tyvärr förlorade han men det var kul att åka med en massa kompisar och titta på.


Tennis med Kara

Gustavus College är svenskt så de hade de tre kronerna på planen!

Lördags så var hela dagen fylld med olika graduation fester. Under en månad nu så är helgerna fyllda med olika personers fester och då ska man gå dit säga hej och äta mat. Man måste äta på varje fest för att det är de enda som man gör där. I lördags var jag på 7 olika fester så det var mat hela dagen.

Söndags gick jag med Kara och Peter mina värdsyskon till en av våra fem sjöar för att åka "tube" man sitter på en uppblåst madrass bakom båten och studsar runt. Har aldrig testat det men det var riktigt skoj. Minnesota och speciellt Fairmont är sjöar väldigt stor grej och väldigt många har båtar, jetskiis och olika "tubes" som man kan åka runt på. Sommrarna är man ute hela dagarna och kan ha skoj på vattnet. Hann med några fester på kvällen innan vi hade filmkväll hemma hos en kompis.

Idag har jag också varit ledig då det var memorial weekend. Det började med en parad här i staden med skolans band, tycker alla dessa comunity saker är så himla pampiga, önskar att vi hade parader och sånt hemma i våra små byar i sverige. Efter paraden packade vi två bilar fullt med folk och tog oss till New Ulm där de hade en sandbottnad pool. Det var skönt att komma iväg lite och kul med en roadtrip. Så nu sitter jag här hemma solbränd och trött efter en helg fylld med skoj. Har inte varit hemma mer än för att sova och duscha, inte en tråkig stund här inte.


Hela high school bandet

Flaggorna på halv stång för att hylla alla veteranerna

Vår lilla pool/sjö

Dags att åka hem!

På torsdag redan kommer mamma och pappa, känns så himla konstigt!

//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0