St Patricks helg

Det har varit en riktigt skön långhelg med sommarväder. Har hunnit med två shoppingrundor och även köpt mina Prom skor. I söndags så fyllde min värdsyster 17 år så vi firade henne med tårta som jag bakade och en god lunch. Annars så har jag hunnit med att umgås med familjen och kompisar.
Bor som ni vet i en liten stad så att här sitter alla på alterna och tittar på alla människor som går förbi. Hälsar på folk som man känner mm. I helgen så såg jag en bilolycka precis utanför vårt hus. Det var en bil som stannade och bilen bakom såg inte det så det blev en liten krash. Det roliga i det här var att han som körde in i bilen precis fick sitt körkort för nån månad sedan och han hamnar vanligtvis i trubbel. Vi alla viste vem han var så hela min värdfamilj satt på altanen när polisen kom och skrev en böter och vi vinkade glatt. Små städer säger jag bara...
Mina kompisar åkte inlines och "longboard" och jag cyklade bakom en kväll.
Kara min värdsyster men tårtan!
Är riktigt stolt över denna tårta faktiskt
Detta är skorna som jag kommer att ha på mig på prom!
Blev inte mycket firande av St Patricks day för att det inte finns så många människor från Irland här. De fledsta har ursprung från norden. Men åt lite mintglass med oreos för att fira.
//Helen


Kommentarer
Äiti

Hienot kengät!

2012-03-20 @ 19:19:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0