Telefonabonemang fråga

Fråga:
Låter jättekul!!! Skulle vilja vara där och uppleva detta också! Jag har en fråga som jag undrar om du kan svara på i ett inlägg då många undrar... Hur gör du med mobil/mobilabonnemang i USA? Har du samma som i Sverige och blir inte det jättedyrt i så fall? Hur har du löst det?


Svar: När jag kom till USA så hade jag en olåst Iphone och denna funkade endast med AT&T men de har inte täckning i min lilla by om jag inte batalar ca 85 dollar i månaden. Istället så använder jag mig av en så kallad "tracphone" det är en telefon som man köper färdigt med ett numer och sedan så lägger man bara till olika "planer" beroende på hur mycket man använder den. Jag betalade 35 dollar för min telefon och sen så betalar jag antingen 30 dollar för att få 3000 sms och 3000 minuter eller 45 dollar för att få fria sms och minuter. Detta tyckte jag var enklast då jag inte behövde binda upp mig för en viss tid och att de faktiskt har vädligt bra täckning. Jag hade dock köpt en lite bättre telefon om jag hade varit smart då den jag har nu är en riktigt gammal telgesten.

SIM-kort för att använda i gamla telefoner har de här i Minnesota ingen aning om vad det är eller hur de används. Om man vill ha detta kan man få betala mera då det inte är speciellt populärt. Här i USA är de väldigt efter på mobilabonemang och allt vad det innebär. Täckning och internett är ingen självklarhet. Allt beror på var du bor.


Denna skönhet bär jag runt på! 


Om någon har några andra frågor kommentera gärna så svarar jag så fort jag kan!

//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0