Seussical

Har varit en lång vecka och länge sedan jag har haft tid att sätta mig ner och blogga! Skolan rullar på som vanligt och lär känna flera och flera människor vilket är jättekul, har även några riktit kul lektioner vilket gör skoldagen riktigt bra.

I måndags så hade jag spagetti feed med fotbollslaget så vi åkte hem till en i laget och åt spagetti och umgicks. Efter det åkte jag till skolan för auditions för årets musikal som är kallad "Seussical" efter Dr Seus barn böcker. Vi fick sjunga en sång i grupp och sen gick de runt och lyssnade på alla. För jag sjunger ju så bra... haha. Sen fick vi lära oss en dans som de också kollade på hur bra man gjorde ifrån sig, det gick lite bättre dock. Det verkar jätteroligt att vara med i musikalen men kommer inte hinna det. Det är träning 19-22, måndag, tisdag, torsdag, fredag och på lördag 10-12. Är redan välidgt trött efter fotbollen, skolan och alla nya intryck. Sen så får man inte missa några träningar och jag kommer att vara borta en del på utflykter och resor så blir ingen musikal för mig nu. När jag kom hem i måndags efter en lååååång dag så hade jag fått paket från Sverige med lite svenskt godis och kläder som jag saknat sen fick jag även lite Hallowenpresenter av min jättegilliga värdmamma!



I tisdags hade jag en fotbollsmatch på en katolsk privatskola en timme bort. Det var jättekallt och blåsigt men vi vann 0-6 och min tränare sa att jag var jätteduktig, träningen ger alltså resultat!



Igår fick jag lära mig att Tyskland är en kontintent, Sverige ligger i asien, europa är ett land som förövrigt har pyramider, afrika är ett land och "Ryssland vad är det?".



Idag var jag i skolan och blev bjuden på fotbollsmatch och äta paj efter så det ser jag fram emot. Åkte även och köpte min uniform till PE, den är mycket fin bara så ni vet....! Dock vaknade jag med halsont och rinnig näsa, kände mig inte bra så åkte hem och tog en tupplur istället för att spela match.

Mina betyg ser bra ut än så länge, har A i interior design, food prep, photagrophy, PE. Har inte fått veta nått i American History och har B i Engelska!




Skollunch, MUMS...!





Tittade på Vollybollmatch medan jag väntade på musikal audtions.






GO CARDS! (Skolans djur är Cardinal vilket förkortas "Cards")




//Helen


Kommentarer
Äiti

Kiva että kaikki on hyvin ja että kaketti tuli vihdoinkin perille!! Krya på dig!!

2011-09-23 @ 06:44:57
Pappa

Tack Helen för att du skriver så flitigt i bloggen, det är så roligt att läsa dina inlägg. Kram

2011-09-23 @ 07:03:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0