Lock down drill


Här äter man lunch och frukost om man vill det. Finns tre olika köer, en med mackor och sallader, en med pizza och dagens till sist en med två olika hamburgare och dagens. Det finns alltid något att välja på vilket jag tycker är jättebra!



Ane och Sina äter amerikansk skollunch



Nu är det äntligen helg och mycket har hänt den här veckan så ser fram emot att sova länge imorn. Har lärt känna flera i skolan nu och har även bytt en lektion. Förut hade jag "pre calcules" vilket är en mattelektion, märkte nu efter ett tag att de har gjort mycket mer än vad jag har gjort i matten så bytte till PE3. Där så gör man olika sporter och lekar varje lektion vilket är roligt. Hade en fotbollsmatch igår också, ställningen blev 1-1 vilket var riktigt bra då det andra laget spelade riktigt fult med massa filmning (tror det kallas så, det är när de låtsas ramla så fort man nuddar dem). Börjar också få bättre kondition så fotbollen är inte lika jobbig längre.

Men det börjar bli kallt här redan, igår när jag stod och väntade på bussen var det 0° ute och lika kallt på bussen, skolan var lite varmare men inte mycket så måste köpa mer varma kläder!

Idag under första timmen hade vi "lock down drill", då går läraren kollar korridoren låser dörren och släcker ljuset. Efter det går alla studenter från det klassrummet och gömmer sig i ett hörn utan fönster. Det var lite läskigt att ha det även om det inte är på riktigt då man aldrig vet när det kan hända. Men det är väldigt hög säkerhet på min skola, alla måste bära en ID-bricka runt halsen med en bild på sig själv. Sen har vi massa övningar om säkerhet hela tiden. Varje dag har vi en polis som går runt i skolan och ser till att den är säker. Alla ytterdörrar in till skolan är också låsta under hela skoldagen så att ingen kan komma in utan att gå igenom huvudéntren där kontoret finns.

Så svårt att komma ihåg allt jag har gjort den här veckan där av det röriga inlägget.


Idag var det min värdpappas födelsedag. För att fira honom gick vi till The Ranch för att äta middag med min värdmormor och hennes vännina. Till maten ingick salladsbufé vilket var gott, dock fanns det chokladpudding, géle, marshmellow och gräddgegga mm. Tycker det är jättekonstigt att ha det till förrätt!



//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0