Första skoldagen!

Igår hade jag fullt upp hela dagen, började med att jag gick upp kl 06.00 för att göra mig iordning och ta skolbussen till skolan. Skolbusschaffisen var galen, stressad och verkligen en sån man ser köra skolbussen. Jag var ensam senior på bussen då alla seniors har körkort eller får skjuss till skolan av sina vänner, så det var jag och massa små barn. Väl i skolan var jag tvungen att ta ett foto för att hämta ut min bricka till skollunchen. Första lektionen var Interior Design, läraren var jättetrevlig och berättade en massa historier. Sen var det dags för Food Prep, vilket också verkar vara väldigt kul, vi kommer baka kakor och massa kul! Efter det gick det lite snett, vi har speciellt schema två gånger i månaden där vi går och sjunger om skolan. Jag gick efter mitt vanliga schema så hamnade i fel klassrum.... Fick hjälp med att hitta rätt, allt var komplicerat och pinsamt.... Pre Calculus gjorde vi inte så mycket i så vet inte hur det verkar hittils. Engelskalektionen var också bra, läraren är jättetrevlig och människorna känns okej vilket gör allting! På study hall hittade jag en spansk utbytesstudent som också spelar fotboll att äta lunch med mig. Lunchen var helt okej, fanns mycket att välja på! Efter lunchen, så hade jag European History 12 och Honors Physics, dessa två klasser droppade jag idag då de kändes tråkiga och aldeles för svåra då de endå inte gills! Istället läser jag Photografy och American History 11 så idag kändes bättre än igår!
Direkt efter skolan hade vi fotbollsmatch så vi tog en gul skolbuss allihopa och åkte iväg till en annan stad för att spela. Det var min första match så det var nervöst men jag klarade det och vi vann 5-0! Fick även än fin uniform som jag får visa upp någon gång :) Kom hem vid 9 igår kväll och är supertrött efter långa dagar så ska försöka sova nu och komma ikapp lite med sömnen!


Vänner lär ta ett tag att få, så klart känner alla varandra och man kommer in som ny. Min skola har 9 utbytesstudenter i år så att vara utbytesstudent är inte sååå jätteintressant. Men det kommer, svårt att prata med folk på lektionerna så tur att jag har fotbollen!



// Helen


Kommentarer
Taina

kiva kuulla että menee hyvin. kyllä niitä kavereitakin rupeaa löytymään kunhan kotiudut. haleja!

2011-09-08 @ 20:39:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0