The DOME

Igår efter skolan så åkte jag iväg till vår stora fotbollsmatch uppe i Minneapolis. Vi spelade på en riktigt stor skola och även om vi spelade så pass långt bort så var nästan alla från Fairmont. Skolan vi spelade mot låg 10 minuter bort men deras läktare var nästan tom! Vi vann ganska stort så det var riktigt roligt, vårt skolband var där så de spelade efter varje touchdown.

Skolsporter är riktigt stora här och speciellt killarnas fotboll. I år är första året på 14 år de har kvaliciferat sig vidare till "state games". Eftersom att vi vann kvartsfinalen igår så får de spela i Vikingarnas stora arena vilket är statens stora fotbollslag. Det är riktigt riktigt stort så vi är lediga på fredag för att alla ska kunna åka iväg och se matchen.




Fairmont är rött och vitt, Holy Family Catholic är grönt och vitt, de är en catolsk privatskola nära minneapolis.



Två svenskar från Fairmont HS



Jag och Maylen som jag åkte fanbussen med




Svårt att fånga hur galna alla spelare var efter men här får man lite vibbar i alla fall.



Ikväll så träffade jag några kompisar och vi hade gamenight, finns inte så mycket att hitta på här i byn men vi hade skoj!


//Helen



Kommentarer
Äiti

:)

2011-11-13 @ 11:31:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0