Skolbussen

Jag måste berätta lite om min "School bus driver". Jag åker skolbuss varje morgon till skolan, bussen ska komma och hämta upp mig utanför huset kl 07.05 men den kommer aldrig den tiden, det blir ofta 07.11 vilket betyder flera minuter ute i Minnesotas kyla. Men chaffisen ser ut som en typiskt galen amerikansk busscaufför. Han är ganska gamal så ansiktet hänger, han har grått hår men alltid en rutig keps som döljer hans frisyr. Han har flanellvest och stora vinterboots. Varje morgon ser han ser ut när man går på bussen. Under färden medans han kör granskar han alla på bussen genom sin backspegel. Så fort någon svär, skriker, rör på sig stannar han bussen och den skyldiga får komma fram för en utskällning. Om den utskällda säger emot eller har gjort det flera gånger så blir den skickad till rektorn och får sitta längst fram i bussen i två veckor. För några veckor sedan blev den enda killen med utländsk ursprung skyld på och skickad till kontoret även fast han inte hade gjort något. Idag så skrek han istället på en liten tjej som kanske går i första klass så att hon började gråta. Han känns som en typiskt galen amerikansk busschaufför!
//Helen


Kommentarer
Äiti

oi, olepa kiltti tyttö ettet joudu rehtorille);

2011-11-11 @ 06:51:56
Pappa

Ett sätt för honom att känna att han gör något viktigt, uppfostrar framtida Amerikaner.

2011-11-11 @ 22:28:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0