"Juligt"

Igår var det Lucia men det firar de inte alls här i USA. Känns så konstigt att det är jul om mindre än 2 veckor och att inte ha ätit lussebullar, pepparkakor, julgröt eller druckit glögg och julmust. Det finns många hus här med massa vackra ljus i olika färger men det som jag är van vid att uppleva innan jul finns inte här. Allt är så annonlunda här, det är "juligt" men inte rätt "juligt". Att gå runt på stan i snön och köpa julklappar har jag heller inte gjort i år, här går man bara och shoppar i olika mall, vist med julpynt i men det är inte samma sak. Men ser fram emot att fira jul här i USA även om det inte är det "rätta" sättet.

Det var någon som frågade om jag kallar mina värdföräldrar mamma och pappa. Jag tycker att det känns konstigt att kalla dem mamma och pappa då jag redan har en mamma och en pappa som jag älskar. Det är dom som ska ta hand om mig under året men de är inte mina föräldrar. Tycker om dem jättemycket men det skulle bara kännsas konstigt, kallar dem Michelle och Rich istället.
//Helen


Kommentarer
Anonym

Vi saknar dina julgodisar!

2011-12-15 @ 11:28:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0