Visum

I början av sommarlovet gick jag till ambasaden här i Stockholm för att ordna visum. Det var en låååång och uttdragen process ska jag säga... Det hela börjar med att man måste fixa en massa papper för att ens få komma in i Ambasaden, det var kvitto, foto, formulär och papper från skatteverket. Jag var där 9 på morgonen och fick stå utanför i en lång kö. I nästan två timmar fick jag vänta innan jag fick komma in genom säkerhetskontrollen och in i byggnaden. Väll inne gick det ganska snabbt, fick gå fram till en disk och prata med en kvinna och lämna in alla papper och sen var det färdigt. Ca 1 vecka senare fick jag tillbaka mitt pass med visumet i, det är inte en vacker syn! Bilden på mig är helt uttragen och verkligen hämsk. Men jag fick visum och får åka till usa =)



Här hemma sitter jag nu som på nålar, kan inte sova, kan inte slappna av tänker inte på något annat än min placering. Det är dags nu tycker jag!

// Helen


Kommentarer
Taina

ruotsin kielen intensiivi kurssilla... ;)

täällä me jännitetään sun paikkaa, toivottavasti selviää pian että pääset johonkin ihanaan perheeseen! :)

märkä pusu kummipojalta! ;)

2011-08-04 @ 17:42:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0