Massa saker

Vet inte riktigt vad jag ska blogga om längre som jag sagt tidigare, känns tråkigt faktistk. Livet rullar på, i fredags spelade jag baseball för första gången. Alla andra var väll lagom roade då de inte förstod hur jag aldrig kan ha spelat det. Det är ganska likt brännboll fast mer seriöst och mer regler, sen måste man ju ha på sig den där handsken i läder också när man försöker fånga bollen. Gömde mig mest i ett av hörnen med några killar som jag viste skulle fånga bollen istället för mig. Fredag kväll var det middag med några kompisar lite hänga hos mig och sen bubbelpol.
I lördags så tog jag och värdystern bilen och åkte upp och shoppa för första gången helt själva. Hon har precis fått börja köra längre så vi hade riktigt kul. Vi lyckades undvika en stor storm också! Maj känns verkligen som en stormig månad här, det är tornadovarningar var och varannan dag även om det inte är några riktiga tornados än. I fredags för att gå tillbaka i tiden så blev en massa fast i skolan pga en varning, bussarna och alla barn som var i sporter eller kom till vår skola för att tävla var fast i över 2h! Helt galet, himlen blev helt grön och det bara vräkte ner.
Söndags bakade jag en tårta och hade lite kompisar över. Ganska lugn söndag.
Igår tittade jag och Kara på "my strange addiction" vilket är ett TV-program om folk med konstiga beroenden, det är sjukt vad folk är galna! Det var bland annat en tant som drack ALLT sitt eget urin, hon använde det även som lotion, tandkräm, ögondroppar, hårmouse.... Ja allt, ÄCKLIGT! Sen har det varit folk som dricker bensin, äter jord, äter toalettpapper, sniffar babypuder, en massa äckligt alltså.
Veckorna går fort och det är mindre än 18 skoldagar kvar. Snart är mitt High School över, sorgligt.
Älskar den här låten, har märkt att det har kommit ut en massa bra svensk musik som amerikanerna här aldrig skulle förstå sig på. 
//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0