Fråga 13-5-12

Alice
Hej jag undrar vilka skolaktiviteter du håller på med? Alltså sporter klubbar o.s.v. Höll du på med allt i Sverige innan eller provade du på något nytt i USA? Vart det svårt att komma in i lagen?
Glad för svar!
Hemma i Sverige så har jag hållt på med en massa olika sporter men det enda som jag riktigt fastnade för var dans som jag höll på med i många år. Testade på fotboll eller soccer som de kallar de här i nått år när jag var mindre. Här i USA spelade jag Girls Soccer för skolan i hösten. Under vintern så höll jag på med Cheerleading för baskett, och nu under våren testade jag track i några dagar men tyckte inte om det alls utan håller istället på med klubb soccer. Eftersom att jag är 19 redan så är det bara "lek" soccer, det är mindre seriöst och tjejer och killar blandat. Riktigt roligt för en utbytesstudent som vill ha något att göra men inte är profs på någonting. I min skola har det en policy som säger att man inte kan bli nekad att vara med i någon sport så det är bara att gå med. Om man sen hamnar i det bästa laget eller inte är frågan. I soccer hamnade alla utbytesstudenter på det sämre laget vilket var okej då det var mindre seriöst. I Cheerleading hade vi tryouts där vi fick visa vad vi gick för så att säga. Jag lyckades då hamna på bästa laget alltså Varsity men det var nog till mestadels för att kaptenen gillade mig. Soccer med klubben går efter ålder så det är bara att hänga på. Det är riktigt roligt att pröva på sporter här i USA även om man inte är profs på dem, bara för att testa på och få lära känna mer människor. Pröva vad som helst, om du inte gillar de så kan du sluta efter några dagar. Just GO for it!
Cheerleading var det roligaste!
//Helen


Kommentarer
Isabelle

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent nästa år och har en liten fråga. :) Du var ju med i cheerleading teamet, var du helt nybörjare och hur fungerade det egentligen? Fick du gå på "try outs" osv? Vill så gärna prova när det är min tur att åka!

:)

/Isabelle

2012-05-29 @ 17:17:01
URL: http://issasfoto.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0