Fråga 19.06.12

Kajsa 
Hejsan! Jag har några frågor som jag skulle bli jätteglad om du kunde svara på då jag har läst din blogg och själv blivit sugen på ett utbytesår till USA.

1.Sökte du stipendium? i så fall hur gjorde du det och vart hittar man information det 
2. Hur packade du inför resan? Borde det inte bli ganska mycket kläder etc man behöver ha med sig för ett helt år borta sådär? 
3. Eftersom du åkte med EF så vill jag fråga dig om allt fungerade bra med dem? 
4. och så nu den sista.. Har du några tips och råd inför resan?
 
1. Sökte inga stipendium, det finns en massa information om det men det är väldigt mycket jobb och jag la hellre ner den tiden på riktigt arbete så jag kunde få pengar till resan istället. 
 
2 Packade en väska på 20kg på vägen hit. Tog inte med mig alls mycket kläder med köpte väldigt mycket här. Det finns så bra och billig shopping så det lönar sig inte att ta med sig mycket kläder. Tog bara med mig 3 par byxor några tröjor och sånt, inte alls mycket. På vägen hem får jag nog ha med mig minst två stora väskor fyllt handbagage och funderar på att packa en stor låda och checka in den också. 
 
3. Allt har funkat bra med EF har fått hjälp när jag har behövt och jag har kännt mig trygg under året. 
 
4. Ett tips är bara att HA KUL! Tiden går aldeles för snabbt, prata med allt och alla i början för att hitta dina kompisar och bara försök att leva livet. Testa alla nya saker och ha en positiv syn på allt så kommer ditt år bli det bästa någonsin. 
 
//Helen


Kommentarer
emma

Hej Helen!
Jag vill jättegärna läsa detta blogginlägget men det är massa reklam ivägen!!! Kan du ta bort det?

Svar: Är ledsen att det är reklam i vägen och hittar inte vart jag skulle kunna ta bort det. Hoppas att det ordnar sig snart!
Helen

2012-06-19 @ 21:38:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0