Mount Kato

Oj Oj, har nog aldrig gått så här länge sedan jag bloggade sist! Har hänt mycket saker i veckan nämligen. Har varit hos kompisar efter träningen nästan varje dag. Sov till och med över några gånger då vägarna ut hit till landet var allt för dåliga. Riktigt roligt att sova över och bara umgås med folk. Har även tagit tag i träningen här borta då track and field (friidrott) börjar nästa vecka. Det ska vara riktigt tufft då alla sporter är så tävlingsinriktade.
'
I fredags så åkte jag och 100 andra utbytesstudenter från runt om i trakterna i Minnesota och Iowa till Mount Kato för att åka skidor. Vi bodde på hotell, spelade bowling, laser tag och minigolf. I lördags så åkte jag snowboard för tredje gången och det gick faktiskt riktigt bra för första gången. Vårin lärde mig och Ane och vi tog oss faktiskt ner för backarna i stil. På hotellet så mjukade vi upp musklerna i en bubbelpool innan vi åt middag och lärde känna alla andra utbytesstudenter. Riktigt roligt att träffa så många nya trevliga människor från hela världen. Blev kompis med bland annat några Japaner och italienare. Det är konstigt hur vi utbytesstudenter kan förstå varandra så mycket bättre än vanliga amerikanska ungdomar. Det är något speciellt som gör att man helt plötsligt kan bli vänner riktigt snabbt. Hoppas i alla fall att kunna åka upp till Mount Kato och åka snowboard igen nästa helg innan snön försvinner helt. (var bara fejksnö i backen).
//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0