Kyrkan

Idag var jag i kyrkan för tredje gången sedan jag kom hit. Var i kyrkan två gånger med min gamla värdfamilj, de gick bara vid jul så det var inte så att jag skippade. Men min nya värdfamilj går i kyrkan varje söndag och under "lent" som har något med påsken att göra går de även varje onsdag. Då idag var första dagen som jag bor här och som de skulle till kyrkan så hängde jag på. Vill inte se kyrkan som något negativt bara för att vi i sverige inte går dit. Det var bara 30 minuter och de sjöng och spelade musik hela tiden. Såg massa folk från min skola, barn och lärare. Alla bänkar var helt fulla trots att kyran var riktigt stor. Kommer att följa med dem om jag inte har något annat för mig då jag vet att det uppskattas riktigt mycket.
.
Som jag sa igår så slutade jag på track så idag tog jag istället en promenad runt sjön och matade något som kallas "prairedogs" såg ut som en blandning av marsvin och hund i en inhängnad. Blev 1h promenad vilket är det mesta jag har gjort här sen jag kom hit. Hoppas kunna hålla mig aktiv även om jag inte är med i någon sport.
//Helen


Kommentarer
Taina

Olen Kaisan kautta kysellyt kuumumisiasi. Ihanaa että löysit mukavan uuden perheen! Varmasti ihan hyväkin nähdä elämää siellä jonkun toisenkin perheen kanssa. Haleja!

2012-03-16 @ 12:08:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0