Minnesotan Accent

Under de senaste veckorna har folk kommenterat mer och mer hur stark min Minnesota dialekt har blivit. Tydligen mer än många andras här... Man kan inte riktigt höra att folk här har en accent förutom på vissa ord men tydligen är jag all minnesotan när jag pratar. Jag tycker det är jättekul att jag lyckats få en riktig amerikansk dialekt. Jag har också märkt att om jag börjar prata med några nya människor så förstår de inte att jag är en utbytesstudent och att jag inte är från USA förens jag berättar det för dem. När jag ska säga någonting så är språket jag använder automatiskt engelska. Behöver inte äns tänka för att tänka ut "vad heter det här" längre utan det är bara flytande, precis som svenskan brukade vara. Nu måste jag tänka riktigt hårt om jag använder Svenska eller Finska (som jag också kan). Tror att jag kommer komma tillbaka riktigt snabbt till mina "riktiga" språk när jag väll börjar använda dem igen, hoppas bara att min coola Minnesota dialekt kommer finnas med mig länge länge till.
//Helen


Kommentarer
Pappa

http://www.youtube.com/watch?v=Z7YCq2fu7Eg&feature=related

2012-02-10 @ 22:35:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0