Fråga 13/2

Hejsan!
Jag ska åka till USA i sommar och vara borta ett år, men jag har en liten fråga. Gjorde du upp någon budgett innan? Eller hur mycket spenderar du i månaden och hur mycket sparade du ihop innan du åkte?
Jag blir sååå taggad på att åka när jag ser hur kul du har det.
Jätte fin blogg :)


Hej vad kul att du ska åka iväg!

Jag gjorde inte upp någon budget riktigt innan jag åkte men styr hur mycket pengar jag använder varje månad genom internettbanken. Jag flyttar över pengar ungefär en gång i månaden och kolla då och då för att se hur mycket jag har kvar och hur mycket jag kan spendera under resten av månaden. Jag hade väll med mig ca 40 000 kr för att jag viste att jag ville åka på en discovery tour. Använder ca 1 500 - 2 000 i månaden skulle jag gissa på om jag bara räknar pengar jag spenderar i affärer mm. Sen har jag även spenderat mera pengar på resor och fickpengar under resorna. Det är nog det som har tagit mest av mina pengar. Tycker väldigt mycket om att shoppa också men då jag bor på landet kommer jag inte iväg mer än en gång i månaden vilket är riktigt bra för plånboken.

Tack så jättemycket, hoppas du får ett riktigt bra år!


//Helen


Om flera av er har frågor tveka inte att fråga, skicka frågorna till [email protected] eller lägg till en kommentar i bloggen så svarar jag antingen på mejl eller i ett inlägg.


Bild från "Dollar tree" där kostar allt i affären endast en dollar! Nu under alla hjärtans dag kan man köpa ballonger för endast en dollar!


//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0