Tornado varning


I fredags hade vi tornadoövning i skolan med sirenerna i hela "countyn" som gick igång. Lärarna berättade att vi skulle gömma oss under bänkarna och att han skulle gömma sig i skåpet då det var säkrast där... Men det var tur att vi hade övning i fredags för när en siren gick igång i lördags eftermiddag när jag skypade med en kompis viste jag vad det var. Tyvärr trodde jag att det var ännu än övning, van som man är i sverige att inte lyssna på sirenerna när de övar. Det var ingen övning utan det var en tornado som höll på att bildas några städer bort. Vi skulle gömma oss här i källaren men varningen var över ganska snabbt och övergick till en "tornado watch" där man bara ska vara berädd på den. Vi "tog skydd" på första våningen alla oss syskon och tittade på en film istället medan det var storm utanför. Jag bor i något som kallas "tornado alley" vilket är där tornados kan bildas. På bilden kan ni se den lilla röda pricken vilket är på ett ungefär var jag bor. De har inte haft några riktigt stora tornados här i min stad men några städer bort hade de en riktigt stor för några år sedan. Hade varit riktigt häftigt att se en tornado men jag vill inte att den ska komma förbi staden och förstöra nått.
.
Idag däremot är det 26 grader ute och jag har kunnat sola och få lite färg, helt underbart. Vädret här i minnesota skiftar så himla snabbt. Sol och jättevarmt till 6 grader och regn.
.
//Helen


Kommentarer
Äiti

Inga tornadon tack!

2012-04-25 @ 07:30:07
Madeleine

Usch för tornados. Jag upplevde samma sak när jag var i Alabama i februari. Trist att jag inte fann din blogg tidigare :(

2012-05-12 @ 21:39:15
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0