Skärtorsdag

Tjenixen här är det då kärtorsdag idag vilket betyder en kristen högtid då folk går till kyrkan. Dock så gick vi inte till någon vanlig kyrka idag inte. Istället predikade de i operahuset där de även spelade upp en liten pjäs. Idag är den dagen jesus hade "the last supper" med sina apostlar och berättade för dem att en kommer att bedra honom. Leornado Da Vinici målade sedan den berömda målningen som är scen ur den kvällen. Det var då denna målning som de spelade upp. De satt helt stilla och en ställde sig upp och berättade sin historia i taget. Det var lite långtåkigt men riktigt häftigt. Kommer aldrig att få uppleva något liknande igen. Och för mig som  fölt Gillmore Girls (tv-serie) slaviskt kände igen denna lilla småstads tradition därifrån. Nu när jag bor i stan så känner jag bara igen mer och mer därifrån och många gånger känns det verkligen som om jag lever ett avsnitt utav den serien och många andra amerikanska serier också så klart.
Fairmonts version av det hela. Min värdpappa var med och spelade Judas, han som till slut bedrog Jesus.
Och Gillmore Girls version
//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0