Påsk i bilder


Folk började att samlas utanför huset långt innan jakten började så att de inte skulle missa äggen.


Vi hade 2012 ägg som vi gömde i 5 personers träddgårdar men efter ett tag så fanns de inga fler platser att gömma på så att vi fick sprida ut dem på gräsmattorna.






Barnen släpptes för jakten i ordning efter ålder så här ser ni 3-4 åringarna springa upp för att leta ägg!


Och vi lite större barn  ville också leta ägg och få godis!


Jag dekorerade en gran med påskägg. Här står också en av tjejerna i Driano familjen de som höll i påskäggsjakten.


När barnen samlat ihop 25 ägg i sina små korgar var det dags att tömma alla små ägg och få ut godiset och små prylar för att kunna gå och leta ännu mera.


Här är min korg med ägg.


De hade ett silver och ett guldägg gömda med lite större priser. Jag lyckades att hitta silverägget efter att de varit de enda ägget kvar. Kara min värdsyster hade gärna velat hitta ägget istället.


Istället för att man ger bort påskägg på påsk här så ger man bort en påskkorg med godis i.

I söndags hjälpte vi till med påskäggsjakten mestadels av dagen och idag söndag var vi i kyrkan och hade en större påsklunch med skinka och citronpaj. Kan lätt säga att svensk påskmat är så mycket godare, saknar gravad lax med kokt potatis och lite ägghalvor så himla mycket, om någon vill posta detta till mig går det riktigt bra!

//Helen


Kommentarer
Äiti

:)

2012-04-09 @ 22:56:51
Emma

Låter jättekul!!! Skulle vilja vara där och uppleva detta också! Jag har en fråga som jag undrar om du kan svara på i ett inlägg då många undrar... Hur gör du med mobil/mobilabonnemang i USA? Har du samma som i Sverige och blir inte det jättedyrt i så fall? Hur har du löst det?

2012-04-11 @ 15:01:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0