Ny vecka

Igår hade jag väldigt mycket hemlängtan för första gången. Saknade bara vardagen och allt som finns där hemma. Vill självklart inte åka hem men började sakna allt som finns där hemma bara. På kvällen åkte vi till en lokal bar för en släkting spelade countrymusik där. Så jag min värpappa, min värdmormor och hennes kompis åt middag där. Det var bra att få något annat att tänka på även om jag bara kände för att ligga hemma och titta på tv-serier.


Idag var det dock en ny vecka och vaknade på bra humör (vad det kan gå upp och ner snabbt). Orkade till och med klä mig som jag brukar i sverige istället för min lata amerikanska kläddstil. Var inte heller trött i skolan för en gångs skull vilket var jätteskönt. Amerikanerna här brukar inte riktigt klä sig fint till skolan utan går i jeans/mjukisbyxor, t-shirt och mjukiströja. Hörde några tjejer från fotbollen säga "oh Helen looks gorgeous today" när jag gick förbi dem vilket kändes kul, var även fler som sa att jag var fin idag! (Alltid roligt att höra)


Den här veckan är kort då vi har MEA torsdag fredag vilket jag inte vet vad det är mer än att det inte är någon skola. Istället ska jag umgås lite med några vänner, vi funderar på att gå och välja pumpor och gräva ur dem gå på en Holloween "fest", men vi får se hur det blir! Skönt är det i alla fall att få ledigt några dagar så man hinner skaffa sig mera vänner.




//Helen


Kommentarer
Äiti

:)

2011-10-18 @ 06:55:20
Taina

voi ihania noi sun lapsuus kuvat :)

kyllä se koti-ikäväkin siitä, nauti vaan olostasi ja uusista mukavista kokemuksista. :)

2011-10-18 @ 09:23:10
URL: http://kotomolla.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0