Happy Thanksgiving!


Turkey


Maaaaat


Lite hostsläkt


Mer hostsläkt


Jag och hostmormor i bakgrunden



Så idag var det allstå Thanksgiving, en av USAs största högtider. En högtid då man ätar mat, umgås med släkt och säger vad man är "thankfull" för. Då min värdmamma jobbade så hade vi en ganska sen middag med släkten. Var över hos aunt Claudias. Hon bor i ett litet gulligt hus så vi satt alla på stolar, i soffan för att få plats med all mat på borden. Åt massa god kalkon mm. Jag gjorde några svenska chokladkolor som var riktigt uppskattade.

Nu sitter jag här hemma och väntar på att klockan ska bli tolv, då ska jag och min värdpappa åka till Walmart och shoppa då det är black friday. Jag tänkte köpa en locktång och lite filmer så inget stort, vill mest se alla människor när de blir galna över att de inte får den superbilliga TVn. Försöker hålla mig vaken med lite cola och thanksgiving specialare av F.R.I.E.N.D.S.


//Helen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0