Snart börjar äventyret

Igår träffade jag min kära vän Rebecka som också åker iväg. Det är så skönt att kunna prata med någon som går igenom precis samma sak! Lyckost som hon är så fick hon placeringen då också... Som är i Los Angeles. Jag är jätteglad för hennes skull, det är precis vad hon har drömt om. Det är så skönt att vi alla har fått placering nu och att det är dags att börja äventyret snart. Jag sa till Rebecka "jag är jätteglad för din skull och du ska inte behöva känna dig skyldig för att du hamnat där bara jag får komma och hälsa på!" Det blir alltså en resa till LA för min del då under året.

När jag har tänkt på varför jag valde att åka iväg på High School Year. Det var inte för att bo i New York eller LA och få leva lyxlivet och att få gå på en gigantisk skola. Det var för att vara med om och leva det riktiga Amerikanska livet bland riktiga amerikaner. Jag menar inte att amerikanerna i storstäder inte är äkta men jag har fått kännslan av att de är lite mer falska till sättet och att det ska vara lättare ute på landet så att säga. Så jag är jätteglad med min placering även om det är mitt ute på ett majsfält! Om jag åker på semster i USA kommer jag åka till storstäderna men nu får jag uppleva det man vanligtvis inte ser.
// Helen


Kommentarer
Rebecka

Du kommer få det fantastisk bra!! Blir så glad om du kommer och hälsar på mig :D

2011-08-19 @ 10:40:05
Äiti

Kiva että matka meni hyvin! Iso hali meiltä:)

2011-09-01 @ 20:29:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0