301111

Älskar när folk ställer frågor! Så fråga på ifall det är något ni undrar om utbytesår :)

hej :) vad roligt att åka på utbytesår! vill också åka och ska kanske få det 2013 :P då vill jag också vara cheerleader ås jag har en fråga.
har du gått på cheerleading innan? alltså i Sverige? :)
och var det svårt att komma med i cheerlaget? :)


Vad roligt att du vill åka iväg, jag tycker verkligen att du ska ta chansen man får uppleva så himla mycket kul saker! Jag har aldrig varit cheerleader förut. Dansade från när jag var kanske 4-5 tills jag var 15 men det var ett tag sen. Men flera på laget är helt nybörjare och de lär oss allt eftersom.

I min skola har cheerleading inte haft något riktigt bra rykte förut men de började bli bättre förra året. De är inte superbra utan håller på att lära sig för att kunna bli grymma. Vi har 3 olika cheerleading lag i min skola så beronde på vilken man är i avgör hur svårt det är. Alla som ville vara med fick göra auditions innan för att avgöra vilket lag man hamnar i. Det varierar väldigt mycket från skola till skola också, vissa skolor har väldigt dåliga och andra har riktigt bra. Om skolan inte är superstor så är det också lättare att komma med då konkurensen inte är lika stor. Men om du vill testa det när du kommer till USA borde du göra det. Skolan brukar vara snällare mot utbytesstudenter när man är på auditions för olika sporter och pjäser. Det är riktigt roligt och det kommer vara sjukt häftigt att stå inför hela skolan i Cheerdräkten, är supernervös!


Några av tjejerna på träningen.

// Helen



Kommentarer
Äiti

:)

2011-12-01 @ 07:01:52
frida :)

vad gjorde man på uttagningen? vad gjorde du, alltså var du tvungen att visa att du var stark, göra volter eller vad? :D

2012-04-14 @ 23:05:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0