Amerikaner och deras dekorationer

Jag var och handlade på Walmart (en affär med allt) med min värdfamilj den 2 Januari och kan ni gissa vad jag såg? Alla hjärtans dag dekorationer, redan! Tur att amerikanerna har många högtider så att affärerna kan vara fyllda med dekorationer året om. Juldekorationer börjde de lite lätt med i september men inna dess kommer Halloween och Thanksgiving så dessa dekorationer gick de givitvis all in med. Innan julen börjar nyårsdekorationerna komma fram och sedan direkt efter nyår Alla hjärtans dag och till och med PÅSK decorationer... Det är mer än 3 månader kvar till påsk men det är redan dags att börja förbereda, galet eller hur? Det är riktigt kul att få chansen att uppleva en massa högtider på det amerikanska sättet. Vissa högtider föredrar jag med de svenska tradtionerna och andra tycker jag att vi borde inspireras mer av amerikanerna. Om det är något jag tycker att Lill Landet Lagom behöver mer av så är det äkta "Holliday spirit".
//Helen


Kommentarer
Äiti

:)

2012-01-06 @ 09:24:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0