Lite Svar

Fick en fråga här i bloggen vilket är jättekul! Så självklart tänkte jag svara.
Hejsan!
Jag tänkte ställa lite frågor till dig eftersom jag också är intresserad att åka till Usa ett år och studera i high school! Hoppas det är okej :)

• Var bor du? Och hur länge har du bott där?

• Får dina föräldrar komma och hälsa på hos dig i din värdfamilj? :)
• Hur gör du vid jul & din födelsedag, åker du hem då eller firar du den i Usa? :)

Tacksam för svar! kram :)


Jag bor i Welcome, Minnesota som är en stat väldigt nära Canada. Jag bor längst ner i staten ca 10 minuter från Iowa. Welcome i sig är en stad med ca 200 invånare men jag bor på en farm utanför staden. Jag går i skola i Fairmont med ca 10 000 invånare. Min skola är ganska stor för området och har 900 elever från klass 7-12. Jag kom hit sista Augusti så har bott här snart 3 månader.

Mina föräldrar kommer lagom till graduation vilket är i slutet på Juni. De får bo hos min värdfamilj som är väldigt nyfikna över att träffa dem. Vi kommer att vara här i staden några dagar och sedan åka över till västkusten för en roadtrip.

Jag kommer att fira alla högtider här i USA, det är lite en del av varför jag åkte. Jag vill uppleva allt på det amerikanska sättet. Det kommer inte alls vara som hemma men det kommer bli annonlunda och spännande. Fira Jul och min födelsedag hemma i sverige kommer jag kunna få göra resten av mitt liv.


Utklädda för Halloween, de är jättesnälla och gör allt för att jag ska få bästa året här i USA.

//Helen



Kommentarer
Kristin

Hej Helen,

Kul att läsa din blogg!!

Hoppas att allt är kanon med dig och att du hade en fantastisk Thanks Giving!

Kan du inte lägga upp lite bilder på vår FB sida?

Alla på kontoret hälsar!

Kristin

2011-11-26 @ 14:35:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0