Sista gången på ett år som jag...

  • åker pendeltåg.
  • träffar mina vänner.
  • sover i min säng.
  • äter svensk mat.
Varje dag frågar alla "Men hur känns det nu då?" jag varje gång har jag svårt att svara på frågan. Det känns ingenting, jag vet inte vad det är jag ska känna. Jag tror inte att jag har förstått ännu att jag verkligen kommer att åka iväg i ett helt år och inte bo hemma med mamma pappa och gå gymnasiet, som vanligt. Allt kommer att bli så annonlunda, ny skola, nya vänner, ny familj och ny stad. Men endå så kan jag inte föreställa mig hur det kommer att bli. Jag vill inte försöka inbilla mig hur det kommer att bli och få massa förväntingar. Jag vill leva i nuet, ta varje dag som den kommer och kunna uppskata det jag får vara med om. Istället för att bara gå runt att vänta på att det där man förvantät sig ska hända. Jag har försökt att inte tänka på verkligheten, att jag ska åka iväg så pass länge nu att verkligheten kommer slå mig snart. När jag sitter där på flyget, eller kanske när jag sitter på mitt nya rum, då kommer jag att förstå vad det är jag har gett mig in på.
// Helen


Kommentarer
issis

kommer sakna pendeln en massa <3 <3 <3

2011-08-31 @ 01:48:15
URL: http://ichbell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Helen i USA -

High School 2011-2012

RSS 2.0